کسب و کارفناوری

9 نکته برای موفقیت طراحی وب‌سایت فروشگاهی

نکاتی که هنگام طراحی وب‌سایت فروشگاهی باید رعایت کنید.

9 نکته برای موفقیت طراحی وب‌سایت فروشگاهی

اینترنت مکانی عالی برای فروش محصولات شماست. این اجازه می‌دهد تا کسب و کارها با مشتریان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. اما ایستادگی در مقابل رقبای آنلاین آسان نیست. برای تغییر این موضوع، ابتدا باید بدانید که وب‌سایت فروشگاه دیجیتال شماست. و مردم عاشق خرید در فروشگاه‌هایی هستند که تجربه عالی را ارائه می‌دهند! شما به یک وب‌سایت نیاز دارید که بازدیدکنندگان از همان اولین کلیک در سفر خرید خود از آن لذت ببرند.

در این مقاله کارشناسان  9 نکته را به ما می‌گویند که هنگام طراحی وب‌سایت برای افزایش فروش باید رعایت کنید.

1. زمان بارگذاری وب‌سایت را کاهش دهید

9 نکته برای موفقیت طراحی وب‌سایت فروشگاهی1

زمان بارگذاری وب‌سایت شما اولین برداشتی است که بازدیدکنندگان از آن دریافت می‌کنند. اگر در عرض 3 ثانیه بارگیری نشود، بسیاری از مشتریان بالقوه شما حتی بدون اینکه به آنچه ارائه می‌دهید نگاه کنند، آنجا را ترک خواهند کرد. معمولاً تصاویر زیادی در سایت‌های تجارت الکترونیک وجود دارد که زمان بارگذاری وب‌سایت را افزایش می‌دهد. آنها را برای عملکرد بهتر بهینه کنید.

2. صفحه اصلی جذاب ایجاد کنید

9 نکته برای موفقیت طراحی وب‌سایت فروشگاهی2

پس از بهینه‌سازی وب‌سایت برای بارگذاری سریع‌تر، چالش بعدی آماده است.

طراحی صفحه اصلی که بازدیدکنندگان را درگیر نگه می‌دارد. در اینجا چند پیشنهاد هستند:

مفاهیم مینیمالیسم را به کار ببرید – صفحه اصلی باید تمیز به نظر برسد. از قراردادن متن و سایر عناصر زیاد خودداری کنید زیرا می‌تواند افراد را از خود دور کند. هر جزئیات باید هدفی داشته باشد.
آن را حرفه‌ای جلوه دهید – سعی کنید به‌محض ورود بازدیدکننده اعتماد ایجاد کنید. از اشتباهات گرامری خودداری کنید، تخصص خود را به آنها نشان دهید، اثبات اجتماعی ارائه دهید و …

3. از صفحات فرود استفاده کنید

 

صفحات فرود منحصربه‌فرد برای افزایش فروش حیاتی هستند. اینها صفحات وب‌سایت شما هستند که افراد ابتدا پس از کلیک بر روی یک تبلیغ یا جستجوی یک محصول در گوگل، آن را مشاهده می‌کنند. هدف از صفحه فرود، هدایت توجه بازدیدکنندگان به یک فراخوان خاص – در این مورد، خرید محصول شما است. شما می‌توانید با ایجاد صفحات فرود مختلف برای گروه‌های مخاطب کوچک‌تر، حتی فراتر بروید. این رویکرد می‌تواند به شما کمک کند پیام مناسب را به همه برسانید که طبیعتاً باعث افزایش فروش می‌شود.

4. وب‌سایت را برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه کنید

9 نکته برای موفقیت طراحی وب‌سایت فروشگاهی3

مردم اغلب از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها برای گشت‌وگذار در فروشگاه‌های آنلاین به امید یافتن محصولی جالب برای خرید استفاده می‌کنند و حتی پیشنهادها را در وب‌سایتی که تجربه کاربری عالی ارائه نمی‌دهد بررسی نمی‌کنند. با استفاده از طراحی وب تطبیقی یا واکنش‌گرا می‌توانید وب‌سایت را برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه کنید. هر دو روش تضمین می‌کنند که وب‌سایت شما در اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش خوب به نظر می‌رسد.

سازگاری با تلفن همراه بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو نیز تأثیر می‌گذارد، زیرا گوگل رویکرد خود را در سال 2018 “نمایه سازی اول از طریق موبایل” اعلام کرد.

 

بیشتر بخوانید:

گوگل از دریا تغذیه می‌کند!

 

5. استفاده از نظرات و بررسی

نظرات برای ایجاد اعتماد بین شما و مشتریان عالی هستند. آنها به مشتریان بالقوه شما نشان می‌دهند که افراد دیگر از تجارت با شما راضی بودند. در اینجا نحوه استفاده از آنها در وب‌سایت خود برای افزایش فروش آورده شده است:

• سعی کنید نظرات را در مکان‌های قابل‌مشاهده قرار دهید
• اگر مشتریان به شما اجازه می‌دهند چهره آنها را درج دهید
• خوانایی متن را بهینه کنید. از رتبه بندی استفاده کنید
• نظرات را واقعی نگه دارید، از توصیفات جعلی استفاده نکنید

6. ناوبری آسان وبسایت

9 نکته برای موفقیت طراحی وب‌سایت فروشگاهی 5

وب‌سایت‌هایی که پیمایش آنها آسان است، تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان شما همیشه می‌دانند که کجا هستند و چگونه به هر کجا که می‌خواهند برسند. برای دستیابی به این هدف، ساختار سایت شفاف ضروری است. اگر محصولات مختلفی را در وب‌سایت خود ارائه می‌دهید، به مشتریان بالقوه اجازه دهید آنها را بر اساس فیلترها مرتب کنند. پیشنهادها مبتنی بر خریدهای اخیر نیز یک ویژگی عالی است که باعث افزایش فروش می‌شود.

7. وبسایت را تعاملی کنید

راه‌های بهتری برای ارائه یک تجربه کاربری عالی به جز ایجاد یک وب‌سایت تعاملی با طراحی خوب وجود ندارد. از کنترل‌کردن بازدیدکنندگان نترسید و به آنها اجازه دهید با عناصر وب‌سایت شما بازی کنند. فرایند خرید را سرگرم‌کننده کنید. روشی نوآورانه برای بازدیدکنندگان طراحی کنید تا رنگ‌ها، اندازه‌ها، ترکیب‌ها و غیره محصولات مختلف را بررسی کنند. تعاملی بودن نه‌تنها به مشتریان کمک می‌کند تصمیم بگیرند کدام محصول را انتخاب کنند، بلکه شانس بازگشت آنها برای سرگرمی بیشتر را نیز افزایش می‌دهد.

8. پشتیبانی از چت زنده

9 نکته برای موفقیت طراحی وب‌سایت فروشگاهی 6

قبل از خرید یک محصول، مردم می‌خواهند مطمئن شوند که آن محصول با نیازهای آنها مطابقت دارد. به همین دلیل است که آنها اغلب سؤالات زیادی دارند – مربوط به اندازه‌های مختلف محصول، رنگ‌ها، مواد، اطلاعات تحویل، سیاست‌های بازپرداخت و غیره.

برای این منظور، اجرای پشتیبانی چت زنده در وب‌سایت شما ایده بدی نیست. کارمندان یا ربات‌های چت شما تضمین می‌کنند که مشتریان هرگز گیج نمی‌شوند.

9. فرآیند پرداخت روان

9 نکته برای موفقیت طراحی وب‌سایت فروشگاهی 9

فرایند پرداخت آخرین مانع بین بازدیدکنندگان و محصولات شماست. باید اطمینان حاصل کنید که تا آنجا که ممکن است بدون مشکل پیش می‌رود، زیرا نه شما و نه مشتریانتان نمی‌خواهید معامله در این مرحله شکست بخورد. در صورت امکان:

• سبدهای محصول را طراحی کنید
• گزینه‌های مختلف پرداخت را ارائه دهید
• اطلاعات پرداخت را برای مشتریان بازگشتی ذخیره کنید

و به یاد داشته باشید که بعد از آن یک پیام ساده “تشکر” برای آنها ارسال کنید. همچنین می‌توانید گزینه‌هایی را برای مشتریان ارائه دهید تا خدمات شما را پس از تحویل موفقیت‌آمیز ارزیابی کنند.

نتیجه

اگر از نکات بالا پیروی کنید، راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین لازم نیست سخت باشد. طراحی یک وب‌سایت منحصربه‌فرد که حرفه‌ای به نظر می‌رسد و تجربه کاربری عالی را ارائه می‌دهد و یک راه اثبات شده برای افزایش فروش است.

 

===================================

9 نکته برای موفقیت طراحی وب‌سایت فروشگاهی

منبع: thedailyblaze

 

نمایش بیشتر

مدیر سایت

بوشهری‌ها به شکلِ کاملاً غیرانتفاعی و با هزینهٔ شخصی اداره می‌شود و هیچ‌گونه وابستگی به نهاد یا سازمانی ندارد. یک پروژهٔ داوطلبانه است برای بالابردن کیفیت زندگی در بوشهر، اگر بتواند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا