فناوری

گوگل از دریا تغذیه می‌کند!

عجیب، اما واقعی؛ گوگل بزرگترین پروژه بادی دریایی خود را برای تامین انرژی مراکز داده امضا می‌کند.

عجیب، اما واقعی؛ گوگل از دریا تغذیه می‌کند!

گوگل بزرگترین پروژه بادی دریایی خود را برای تامین انرژی مراکز داده امضا می‌کند. جاه طلبی این شرکت بزرگ فناوری تا حدی است که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ با انرژی بدون انتشار کربن کار کند.

گوگل در مهم‌ترین قرارداد پروژه بادی دریایی خود تا به امروز، قرارداد‌های خرید برق (PPA) برای بیش از ۷۰۰ مگاوات انرژی پاک را امضا کرده است تا مراکز داده اروپایی خود را تأمین کند. طبق گزارش زیست‌محیطی گوگل که در سال گذشته منتشر شد، این شرکت در راستای هدف بلندپروازانه خود برای دستیابی به انتشار خالص صفر کربن تا سال ۲۰۳۰ تلاش می‌کند.

معاملات در سراسر اروپا

به گزارش خبر آنلاین، در هلند، این غول موتور جستجوگر، برق را از دو پروژه ساحلی دریافت می‌کند که انتظار می‌رود حدود شش درصد از برق مصرفی کشور را تأمین کند. این پروژه‌ها که ظرفیت ۴۷۸ مگاوات انرژی بدون کربن دارند، حاصل همکاری شرکت نفت شل و انکو (Shell and Eneco) هستند که توسط میتسوبیشی کنترل می‌شود.
این شرکت فناوری پیش‌بینی می‌کند که این پروژه‌ها پس از تکمیل کمک قابل‌توجهی به توانمندسازی مراکز داده و دفاتر هلندی آن برای دستیابی به آستانه چشمگیر بیش از ۹۰ درصد برق بدون کربن در سال ۲۰۲۴ خواهند کرد. گوگل همچنین از پروژه جدید انرژی بادی در خشکی در ایتالیا بهره می‌برد که قرار است ۴۷ مگاوات انرژی پاک تولید کند. این شرکت بر این باور است که تا سال ۲۰۲۵، تأسیسات گوگل در ایتالیا به بیش از ۹۰ درصد انرژی بدون کربن به‌صورت ساعتی محلی دست خواهند یافت.

آینده‌ای بدون کربن

به گفته مت بریتین، رئیس گوگل در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، آن‌ها می‌دانند که تغییرات آب‌وهوا برای بسیاری از کاربران مهم است و جستجو در مورد «بحران انرژی» در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود رسیده است. به همین دلیل است که آن‌ها خود را متعهد به توسعه راه‌حل‌های پایدار می‌دانند.

آینده‌ای بدون کربن

آن‌ها علاوه بر این، توافقنامه‌هایی را برای بهره‌گیری بیشتر از انرژی خورشیدی در لهستان امضا کرده‌اند که هدف آن تأمین بیش از ۹۰ درصد انرژی پاک در سال ۲۰۲۵ است. در بلژیک، گوگل برای ۱۱ مزرعه بادی جدید قرارداد امضا کرده که هدف استفاده از ۸۵ درصد انرژی بدون انتشار کربن در سال ۲۰۲۴ برای تأمین انرژی مراکز داده آنهاست. بریتین می‌گوید: «زمانی که جهان هرچه بیشتر به خدمات دیجیتال، محاسبات ابری و فناوری‌های هوش مصنوعی متکی است، بیشتر از هر زمان دیگری دسترسی کارآمد و پایدار به فناوری اهمیت پیدا می‌کند.»
به همین دلیل است که ما همچنان به سرمایه‌گذاری بر راه‌حل‌هایی که می‌توانند کربن‌زدایی شبکه‌های برق را تسریع کنند و فشار شبکه‌های برق محلی را با انتقال کار به زمان‌ها و مکان‌های دیگر کاهش دهند، درحالی‌که سرعت، ایمنی و پاسخگویی مورد انتظار از گوگل را حفظ می‌کنند، ادامه می‌دهیم.
اعلامیه گوگل یک روز پس از امضای قرارداد آمازون با شرکت خدمات انرژی ENGIE برای تهیه ۴۷۳ مگاوات انرژی تجدیدپذیر از این مزرعه بادی ۸۸۲ مگاواتی Moray West در اسکاتلند منتشر شد. این شرکت گفت که تا سال ۲۰۲۵ به فعالیت‌های آمازون با ۱۰۰ ٪ انرژی‌های تجدیدپذیر کمک می‌کند.

منبع: interestingengineering

نمایش بیشتر

مدیر سایت

بوشهری‌ها به شکلِ کاملاً غیرانتفاعی و با هزینهٔ شخصی اداره می‌شود و هیچ‌گونه وابستگی به نهاد یا سازمانی ندارد. یک پروژهٔ داوطلبانه است برای بالابردن کیفیت زندگی در بوشهر، اگر بتواند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا