مد و فشن

آداب عطر در محل کار

آداب عطر در محل کار: بایدها و نبایدها

آداب عطر در محل کار: بایدها و نبایدها

وقتی نوبت به معرفی خود می‌رسد، عطرها همیشه می‌توانند در صدر قرار بگیرند. بااین‌حال، در محل کار که روزانه ساعات زیادی را در آن می‌گذرانیم، برای انتخاب عطر مناسب یا حتی درنظرگرفتن اینکه آیا عطر استفاده کنیم یا نه نیاز به تفکر مجدد دارد. چه کسی تگ “مخاطب عطر” را دوست دارد؟

آیا عطر در محیط کار ممنوع است؟

از سطح دولتی، استفاده از عطر در محل کار بر روی کاغذ ممنوع نیست، اما برخی از کشورها مقرراتی دارند که کارفرمایان را ملزم می‌کند تا محیط کار ایمن و سالم را برای کارمندان خود فراهم کنند.

آداب عطر در محل کار اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا چارچوبی را برای محافظت از کارگران در برابر خطرات مربوط به‌قرار گرفتن در معرض مواد خطرناک در محل کار، از جمله عطرها، ایجاد کرده است. می‌توانید اطلاعات بیشتری را در نشریه اتحادیه اروپا بیابید. جستجو کنید: چارچوب استراتژیک اتحادیه اروپا در مورد بهداشت و ایمنی در کار 2021-2027 .

آداب عطر در محل کار ایالات متحده

به همین ترتیب، در ایالات متحده، اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) دستورالعمل‌هایی را برای کارفرمایان صادر کرد تا درصورتی‌که کارمندی نسبت به عطر خاصی حساسیت یا آلرژی داشته باشد یا در توانایی کارمند برای کار ایمن تداخل ایجاد کند، یک محل کار بدون عطر ایجاد کنند.

آداب عطر در محل کار کانادا

به طور مشابه، مرکز بهداشت و ایمنی شغلی کانادا نیز نگران عوارض جانبی عطرها در محل کار است. آنها دستورالعمل‌های خود را در مورد سیاست بدون بو برای محل کار صادر کرده‌اند، درصورتی‌که برای رفع ناراحتی کارمندان لازم باشد.

همان‌طور که می‌بینید، اکثر کشورها قوانین خاص خود را دارند که توصیه‌هایی را در مورد عطرها در محل کار منتشر می‌کنند. می‌توانید بررسی کنید که مقامات کشور خود در این مورد چه می‌گویند.

آداب عطر در محل کار 1

آیا نوع شغل / صنعت مهم است؟

ازآنجایی‌که هیچ منع خاصی برای عطرها در محل کار وجود ندارد، بیشتر به سیاست‌های شرکت بستگی دارد و سطح تحمل عطرهای شخصی می‌تواند از انواع شغل‌های مختلف متفاوت باشد.

مراقبت‌های بهداشتی / خدمات غذایی: از پوشیدن عطر خودداری کنید

اگر در یک بخش مراقبت‌های بهداشتی مانند بیمارستان، مرکز پرستاری یا کلینیک کار می‌کنید، بهتر است از عطرها اجتناب کنید؛ زیرا بیماران ممکن است آلرژی یا حساسیت به رایحه‌های خاص داشته باشند و لذت آنها مهم‌ترین نگرانی است. به‌احتمال زیاد، کارفرمای شما در حال حاضر سیاست‌های بدون عطر را در نظر گرفته است.
اگر در صنعت خدمات غذایی شاغل هستید، بوی عطر شما می‌تواند در بو و طعم غذایی که تهیه می‌کنید تداخل ایجاد کند. از دیدگاه حرفه‌ای، باید از پوشیدن عطرها اجتناب کنید.

دفتر / فروشگاه‌های خرده‌فروشی: رایحه‌های مناسب را انتخاب کنید

برای مشاغل اداری یا خرده‌فروشی، قوانین عطر انعطاف‌پذیرتر هستند. جدای از توجه به آلرژی‌ها یا ترجیحات احتمالی سایر همکاران، ارزش آن را دارد که خودکار نیز در نظر گرفته شود. اگر برای یک شرکت عطرسازی کار می‌کنید، ممکن است آزادی بیشتری برای ابراز وجود داشته باشید.
اگر در یک فروشگاه خرده‌فروشی کار می‌کنید که فضای خاصی را با رایحه ایجاد می‌کند، توصیه می‌شود لباسی منسجم بپوشید و حال و هوای آن را خراب نکنید.

مشاغل در فضای باز: قوانین کمتر سخت‌گیرانه عطر

مشاغل خارج از منزل، مانند محوطه‌سازی یا ساخت‌وساز، باتوجه‌به گردش بهتر هوا، نسبت به عطرهای شخصی تحمل بیشتری دارند. بااین‌حال، استفاده از عطرهای بیش از حد قدرتمند ممکن است هنوز برای اطرافیان شما حواس‌پرتی ناخوشایندی باشد. اگر ممکن است برای شما این‌طور باشد، بد نیست از همکارانتان بپرسید که در مورد لباسی که می‌پوشید چه فکر می‌کنند.

آداب عطر رایج: چند نکته کاربردی

مهم نیست در چه محیط کاری هستید، همیشه مهم است که از «قدرت» عطرها در محیط اطراف خودآگاه باشید. در اینجا چند نکته کلی وجود دارد که به شما کمک می‌کند مرز بین یک طرف‌دار عطر و یک عطر را برای خانم‌ها و آقایان شکسته نکنید:

1. از عطر کم استفاده کنید و آن را استراتژیک استفاده کنید

در مورد عطرهای استفاده شده در محل کار، اصل “کمتر بیشتر است” باید درک شده و به‌خوبی اجرا شود. فقط به‌اندازه‌ای اعمال کنید که از نزدیک متوجه شوید، اما نه بیش از حد که غلبه کند. به نقاط نبض خود مانند مچ دست، گردن و پشت‌گوش عطر بزنید. از اسپری‌کردن عطر به طور مستقیم بر روی لباس یا مو خودداری کنید، زیرا کنترل آن دشوارتر و بیش از حد زیاد است.

2. رایحه ای ملایم انتخاب کنید

عطری سبک‌تر و ملایم‌تر را انتخاب کنید که کمتر باعث تحریک یا آزار دیگران شود. از پوشیدن عطرهای قوی و سنگین یا آنهایی که ممکن است خیلی شیرین یا مشک دار باشند خودداری کنید. از این نظر، رایحه‌هایی با غلظت کمتر مانند ادو تویلت یا ادکلن می‌توانند انتخاب عاقلانه‌ای باشند.

3. عطر را در ملاء عام نزنید و هرگز آن را دوباره استفاده نکنید

بهتر است قبل از رفتن به محل کار، عطر خود را در خانه بزنید. استفاده از آن در مطب می‌تواند حواس‌پرت کننده باشد و ممکن است باعث ناراحتی اطرافیان شما شود. علاوه بر این، ممکن است در نظر داشته باشید که وقتی بوی آن پس از چند ساعت از بین رفت، آن را دوباره استفاده نکنید. این ممکن است به‌سادگی این باشد که شما به رایحه‌ها عادت کرده‌اید، و اگر نه لطیف نگه‌داشتن آن بهترین روش است.

4. مراقب دیگران باشید

مراقب همکاران خود باشید که ممکن است به عطرهای خاصی حساسیت یا آلرژی داشته باشند. اگر کسی از عطر شما شکایت دارد، بهتر است کمتر اسپری کنید یا از زدن آن در محل کار خودداری کنید.

نمایش بیشتر

مدیر سایت

بوشهری‌ها به شکلِ کاملاً غیرانتفاعی و با هزینهٔ شخصی اداره می‌شود و هیچ‌گونه وابستگی به نهاد یا سازمانی ندارد. یک پروژهٔ داوطلبانه است برای بالابردن کیفیت زندگی در بوشهر، اگر بتواند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا